Türk Siyaseti ve Türkiye Siyasi Tarihi - Video Projesi - Türk ve İslam Tarihi - Türk Dna'sı

Zaman Gazetesi ve Balyoz Davası

Burada Balyoz Davası hakkında önemli başlıklar bulabilirsiniz.

Zaman Gazetesi ve Balyoz Davası

Mesajgönderen TurkmenCopur » 21 May 2011, 22:46

Zaman Gazetesi

Zaman gazetesinin Balyoz sürecindeki rolüne değinmeden önce, kendimize sorduğumuz basit bir soruyu burada belirtmek istiyoruz. Balyoz planının sahte olduğunun ortaya çıkmasını kimler istemez?

Bizim bulabildiğimiz yanıtlar şöyle:

1. Sahte Balyoz belgelerini üreten kişiler (veya bu kişilerle bağlantılı olan kişiler)
2. Belgelerin sahte olup olmadığını araştırmadan gerçekmiş gibi yayımlayanlar
3. Balyoz sürecinin siyasi bir getirişi olduğuna inananlar ve amaçları uğruna sahtekarlığa göz yumanlar
Örneğin, Taraf gazetesi ikinci kategoriye giriyor. Taraf'daki kimi gazetecilerin üçüncü kategoriye de girdiği ileri sürülebilir. Peki ya Zaman gazetesi?
Kaydını tutabildiğimiz kadarıyla, Zaman gazetesi, Balyoz soruşturması sürecinde en düzenli ve en sistematik şekilde yalan yayın yapan basın kuruluşu oldu.

Sayısız örnekler arasından sadece haberin içinde yeralabilecek yalan/kelime sayısı oranı açısından bir rekor oluşturan 3 Nisan 2010 tarihli haberi veriyoruz.

Haberin başlığı şöyle:

"TÜBİTAK onayladı: İmzalar gerçek" ve haberin neredeyse tamamı yalan. İşte haberden kesitler.
"AK Parti'yi devirmeye yönelik olarak hazırlandığı ileri sürülen 'Balyoz' kod adlı darbe planının altında dönemin 1. Ordu Komutanı Çetin Doğan'ın imzası vardı."

Darbe planın altında imza yok.

"TÜBİTAK'ın imzaların gerçek olduğunu belirtmesi üzerine de operasyon başlamış."

Balyoz Harekat Planı'nın altında imza olmadığı için TÜBİTAK'ın imzanın gerçek olduğunu belirtmiş olması mümkün değil. Ayrıca bu haber yayımlandığında TÜBİTAK'ın raporu henüz Çetin Doğan ve avukatları dahil olmak üzere kimseye gösterilmediği için Zaman gazetesinden birilerinin bu raporu görmüş olması olanaksız.
"Taraf, dönemin 1. Ordu Komutanı Çetin Doğan imzalı 'Balyoz' darbe planlanın yayımladı."
Darbe planın altında imza yok.
"Aynı gün Çetin Doğan, yaptığı açıklamada, planları kabul etti ancak akşam yalanladı."
Çetin Doğan Plan Seminerini en başından beri kabul etti, Balyoz Darbe Planını ise en başından beri reddetti.
"Eski 1. Ordu Komutanı Orgeneral Çetin Doğan, internete değişen ses kaydındaki darbe plan?n?n tart???ld??? seminerde yapt??? konu?man?n kendisine ait oldu?unu kabul etti.?

Seminerde darbe plan?

"Askeri savcılık tarafından oluşturulan bilirkişi heyeti, "Balyoz" belgelerinin seminer değil darbe planı olduğu sonucuna vardı."
Bu da yalan; üstelik Askeri Savcılığın bunun gibi yalan haberleri yalanlamak üzere bu konuda yaptığı açıklama bu haberden çok önce yapılmıştı!

İnanılmaz bir şekilde, bu gazetenin internetteki sloganı şöyle: DOĞRU GERÇEK HABER!

Biz bu haberi bloğumuzda konu edip, haberin internet adresini verdikten bir müddet sonra, Zaman gazetesinin internet sitesinde bu haber buhar oldu. Dolayısıyla, burada internet sitesinde yeralan habere bağlantı veremiyoruz, ancak elimizde gazetenin kağıt baskısından bir nüsha var. Dolayısıyla, Zaman'a rağmen bu haber silinmemek üzere kayda geçmiş bulunuyor.

Zaman Gazetesi, sistematik bir şekilde Balyoz iddiaları ile ilgili gerçekleri saptırmakla kalmıyor, Balyoz belgelerini hazırlayanların yaptığı ve belgelerin sahte olduğuna işaret eden hataları da örtbas etmeye çalışıyor.
Örneğin, Balyoz belgesinde geçen Kemalist çizgideki Türkiye Gençlik Birliği'nin 2006'da kurulduğu ortaya çıktıktan sonra Zaman gazetesi Balyoz belgesinden yaptığı alıntıdan "Türkiye Gençlik Birliği"ni çıkarmış, ve sadece belgede geçen diğer iki dost unsurunu belirmişti (ÇYDD ve ADD), yani belgedeki çelişkiyi sansürlemişti!

Bir başka örnek de, Balyoz belgesinin sözde hazırlandığı tarihte (8 Aralık 2002'de) Büyük Ortadoğu Projesi'nin nasıl geçtiği konusuyla ilgili olarak ortaya çıktı. BOP çelişkisinin gündeme gelmesinin hemen akabinde, 11 Ağustos 2010'da, Zaman gazetesi "Balyoz sanıklarının tek sığınağı
dezenformasyon" başlığıyla birinci sayfadan bir haber yapıyor.'A' "Gazete BOP'un 2002'den beri var olduğunu iddia ediyor ve iddiaya kaynak olarak da TSK'dan emekli bir binbaşıyı gösteriyor. Bu emekli binbaşıya göre BOP Colin Powell tarafından 2002'de geliştirilmiş ve ortaya atılmış.

Zaman gazetesinin böyle bir haberi, üstelik "Balyoz sanıklarının tek sığınağı dezenformasyon" başlığı ile vermesi son derece ironik. Evet, Colin Powell 2002'de ortaya Orta Doğu ile ilgili bir proje atıyor ama bu ismi ve içeriği değişik olan bir proje. Powell'in lanse ettiği proje İngilizce adıyla "Middle East Partnership Initiative," yani Orta Doğu Ortaklık Projesi (OOP). Balyoz'da adı geçen Büyük Orta Doğu Projesinin (BOP) İngilizce ismi ise "Greater Middle East Initiative;" bu daha kapsamlı proje Amerikan yönetimi tarafından Balyoz belgelerinin üzerlerindeki tarihlerden daha ileri bir tarihte ilan ediliyor.
Aslında Zaman gazetesinin kendi arşivi bu iddiayı yalanlıyor; arşivde BOP ile ilgili 2002 yılında yayımlanmış hiçbir şey bulamadığınız gibi (biz bunu yazdıktan sonra Zaman gazetesinin geçmiş tarihli haber üretmeyeceğini varsayıyoruz), gazetenin7 Mart 2004 tarihli ve "Ankara'ya
gelemeyen Marc Grossman, BOP'u YVashington'da anlatacak" başlıklı haberi dikkati çekiyor.

Habere göre:

"ABD'nin 'Büyük Ortadoğu Projesi'ni (BOP) anlatmak üzere Türkiye'yi ziyaret etmesi beklenen; ancak uçağı arızalandığı için bunu gerçekleştiremeyen ABD Dışişleri Bakan Yardımcısı Marc Grossman, projenin detaylarını hafta başında Washington'daki Türk yetkililere anlatacak."

Dolayısıyla, Zaman gazetesinin 11 Ağustos 2010 tarihli haberine inanacak olursak, yine Zaman gazetesinin haberine göre 7 Mart 2004'de henüz1E Türk yetkililerin içeriğinden bile haberi olmadığı BOP ile Türkiye'nin piyon olarak kullanmasının amaçlanacağını Balyozcular taa Aralık 2002'de öngörmüşler, üstelik bunu darbe yapmak için bir mazeret olarak göstermişler!

Zaman gazetesi bu konuda dezenformasyon üretmekle yetinmeyip, Çetin Doğan'ı bu zamanlama çelişkilerini gündeme getirdiği için dezenformasyon üretmekle suçluyor!

George Orwell'in "1984" romanında devlet, kendi realitesini halka empoze etmek için yeni bir lisan icat eder. Lisanın amacı insanların düşüncelerini kısıtlamak ve yönlendirmektir. Zaman ve benzer yayın organlan Türkiye'yi de neredeyse böyle bir konuma getirdiler. Bu yayın organlarının Türkçe' sinde terimler anlam karşılıklarıyla tam zıt şekilde kullanılıyor. "Güzel" aslında çirkin, "doğru" aslında yalan oluyor.

Dezenformasyondan şikayet ettikleri an kendilerinin dezenformasyon yaptıklarından emin olabiliyoruz. Hukuk dediklerinde hukuksuzluğu savunuyorlar. Demokrasiden bahsettikleri zaman anti-demokratik yöntemler dahil olmak üzere her şekilde kendi iradelerini kabul ettirmeyi amaçlıyorlar.
Bu gazetelerin yazdıklarını dikkatli okumamız lazım. Bir şeyin doğruluğu üzerine ne kadar ısrarlı görünüyorlarsa, o konuda şüphelerimizin daha fazla olması gerekiyor.

Son olarak, Zaman gazetesiyle ilgili birebir yaşadığımız bir tecrübeyi aktarmak istiyoruz. Harvard Üniversitesi'ne bağlı Carr İnsan Hakları Merkezi'nde Mayıs ayında Balyoz konusunda bir seminer vermiş, seminerde iddiaların kaynağının sahte belgeler olduğunu somut örneklerle aktarmıştık. Seminer sonrası bir Zaman muhabiri yanımıza gelerek, kendisini tanıttıktan sonra "Eğer bu şekilde haksızlıklar yapılıyorsa, gazete olarak bizim bunu ortaya koymak boynumuzun borcudur" tarzında birşeyler söyledi. Bu konuda sistematik olarak yalan haber yapan bir gazetenin muhabirinden bunu duymak bizi şaşırttı... Ancak, şaşkınlığımız uzun sürmedi; ertesi gün Zaman gazetesinde "Çetin Doğan'ın kızına Harvvard'da demokrasi dersi" başlıklı haberi gördük ve hemen tekrar kendimize geldik!

Haberde "Doğan'ın kızı ve damadı, Ergenekon örgütünün varlığını kabul ederken, ... " ve "Doğan, Ergenekon diye bir yapılanmanın varlığını inkar etmediğini ... " şeklinde bariz yalan ifadeler vardi. Zira, seminerde biz Ergenekon örgütünün varlığını kabul ettiğimize dair hiç bir ifadede bulunmamıştık. Balyoz konusundaki diğer haberler gibi Zaman gezetesi bu haberin de tamamını çarpıtılarak hazırlamıştı.

Söz konusu seminerin baştan sona yapılmış bir video kaydı var. Bu kayıt, Zaman'da yayımlanan iligli haber ile birlikte gazetecilik eğitimi veren okullarda basın etiği üzerine bir vaka çalışması için kullanılabilir.

Zaman'a rağmen, zamanla belge sahteciliğini kimin yaptığı ortaya çıkacak. Peki, bir gazetenin Balyoz belgeleri konusunda bariz yalan haber yaparak belgelerdeki çelişkileri örtbas etmeye çalışmasının ne anlama geldiğini düşünmek gerekiyor? Bizce, Zaman gazetesi bu haliyle, yazının başında sıraladığımız kategorilerden hangisine mensup olduğunu ele veriyor.

Kaynakça
Kitap: Bir Darbe Kurgusunun Belgeleri ve Gerçekler
Yazar: Pınar DOĞAN, Dani RODRİK
Kullanıcı avatarı
TurkmenCopur
Genelkurmay Başkanı
Genelkurmay Başkanı
 
Mesajlar: 13983
Kayıt: 29 Eki 2010, 17:26

Dön Balyoz Davası

Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir